16 de novembre, 2007

El Bicing atravessa l'Atlàntic

Washington estrenarà a la primavera el seu Bicing

EL PERIÓDICO
WASHINGTON
Washington serà la primera ciutat nord-americana a apuntar-se a la febre del Bicing. La capital dels EUA ha firmat un contracte amb Clear Channel, la mateixa empresa que gestiona el Bicing barceloní, per introduir l'Smartbike (el nom original del sistema) als carrers de la ciutat. Ho farà, no obstant, a una escala modesta: es començarà la primavera de l'any que ve amb 120 bicicletes en 10 estacions.
Després del gran èxit de les bicicletes públiques en grans ciutats com Barcelona, Lió i París, les urbs nord-americanes s'han interessat pel mateix model en un intent de descongestionar el trànsit. A més de Washington, que ja ha firmat el contracte, les bicis es veuran l'any que ve a San Francisco i Portland, mentre que Nova York està estudiant la possibilitat de portar-les a Manhattan. El problema és que gairebé cap d'aquestes ciutats compta amb carrils per a bicicleta.

BATALLA PER LONDRES
L'adjudicació d'aquests contractes ha originat una gran batalla comercial entre els dos grans competidors, tots dos procedents del mercat de la publicitat exterior, Clear Channel i la francesa JCDecaux. Mentre que el primer ha implantat el seu sistema a Barcelona, Viena, Rennes, Estocolm i Oslo, els francesos en són els propietaris a Lió, París (des de l'estiu passat), Sevilla, Còrdova i Marsella, entre altres. Ara, les dues empreses lluiten per aconseguir el contracte d'una altra ciutat emblemàtica, Londres, mentre que JCDecaux també manté converses amb Mosco